Μαθητικά Δρώμενα

1 ος Πανελλήνιος Μαθητικος Οικονομικος Διαγωνισμος (15.02.2023) στην Α’ Γυμνασίου, για το σχολικό έτος 2022-2023 με θέμα: «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ»

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι έχοντας ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης και της ανοικτού τύπου ερώτησης κριτικής σκέψης, οριστικοποιήθηκαν τα τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού και ως εκ τούτου είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τις μαθήτριες και τους μαθητές που βραβεύονται στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμού στην Α’ Γυμνασίου, για το σχολικό έτος 2022-2023 με θέμα: «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ», ο οποίος πραγματοποιήθηκε στις 15-02-2023 από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) και συγκεκριμένα τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας - «Θεματική Ενότητα ΠΔΕ02: Διδακτική Οικονομικών, Διοίκησης και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση».

Μπορείτε να ενημερωθείτε για αποτελέσματα αναλυτικά εδώ.

Διαβάστε περισσότερα...

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΟΜΙΛΟΥ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ»

Ως σκοπός του ομίλου είχε προσδιοριστεί η παρέμβαση στα κορίτσια που θα λάβουν μέρος σε θέματα έμφυλης ισότητας, με εργαλείο το ποδόσφαιρο.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά 12 κορίτσια όλων των τάξεων. Η παρουσία τους στο πρόγραμμα χαρακτηρίστηκε από ποικιλία, κάποια κορίτσια συμμετείχαν στην αρχή και μετά αποχώρησαν, κάποια κορίτσια εντάχθηκαν σε μεταγενέστερο χρόνο, κάποια κορίτσια είχαν σταθερή συμμετοχή.

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 18 συναντήσεις/προπονήσεις, μία φορά την εβδομάδα επί 2 διδακτικές ώρες. Το πρόγραμμα περιελάμβανε θεωρητικό κομμάτι με ιστορικά στοιχεία του ποδοσφαίρου και στοιχεία/έννοιες σχετικές με την έμφυλη ισότητα, συζητήσεις για την υιοθέτηση θετικών, αθλητικών, υγιεινών στάσεων και αντιλήψεων, διδασκαλία τεχνικής και παιχνίδι.

Επιπλέον εκτελέσθηκαν συνοδευτικές δράσεις ή δράσεις του σχολείου που συνδυάστηκαν με τον όμιλο. Μία εξ αυτών ήταν δράση σε συνδυασμό με την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για όλο το σχολείο με αφορμή την «ημέρα σχολικού αθλητισμού». Η έτερη δράση ήταν η συνεργασία με το πρόγραμμα «Score a Goal for Inclusivity» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την πρεσβεία των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, όπου παρεβρέθησαν στο σχολείο μας πραγματοποιώντας διάλεξη/συζήτηση και παίζοντας με τα παιδιά 2 διάσημων πρώην ποδοσφαιριστριών των Η.Π.Α.. Τέλος, επίσκεψη της υφυπουργού οικογενειακής πολιτικής και ισότητας των φύλων κ. Μ. Συρεγγέλα, όπου παρουσίασε στοιχεία και συζήτησε με τα παιδιά.

Παρά την προσπάθεια να συνδεθεί ο όμιλος με ποδοσφαιρικό σύλλογο της πόλης μας, αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Συμπερασματικά, σε αρκετά κορίτσια δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το άθλημα του ποδοσφαίρου, ένα κατ εξοχήν ανδροκρατούμενο και ανδροπρεπές άθλημα, και μέσα από αυτό να θεμελιώσουν αντιλήψεις και στάσεις που θα συντελέσουν στην εξίσωση σε ότι αφορά την ένταξη και συμμετοχή των γυναικών στο αθλητικό φαινόμενο και ευρύτερα στην κοινωνία. Κορίτσια εκδήλωσαν το ενδιαφέρον για περαιτέρω ενασχόληση μέσα από κάποιο σύλλογο. Γενικά, η δράση κρίνεται ωφέλιμη, κρίνεται ότι πρέπει να συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερη στήριξη από τους φορείς της σχολικής και τοπικής κοινότητας.

Καραμουλάς Ευάγγελος, Κ.Φ.Α. Π.Ε.11

Διαβάστε περισσότερα...

Σχολική Εφημερίδα Εν Δράσει 2022-23


Για άλλη μια χρονιά η εφημερίδα μας ολοκληρώθηκε! Το φετινό αφιέρωμα ήταν στον εθισμό και στις εξαρτήσεις οι οποίες δυσκολεύουν τη ζωή μας και κάποιες φορές μας καταδυναστεύουν και μας οδηγούν σε σοβαρά προβλήματα υγείας!!! Ευχαριστούμε τους μαθητές μας που πρωτοστάτησαν ώστε να ολοκληρώσουμε και το φετινό τεύχος και τους ευχόμαστε ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙΑΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Ευχαριστούμε τους συναδέλφους και τη διευθύντρια του σχολείου για την αρωγή τους!

Ευχόμαστε σε όλους Καλές διακοπές και καλή ξεκούραση!!!

Οι καθηγήτριες: Παπαγεωργίου Σοφία - Σταιου Σεβαστία

 

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφημερίδα απο εδώ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ 2022-23.pdf

Διαβάστε περισσότερα...

International Computer and Information Literacy Study

 

Πόσο καλά είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας για σπουδές, εργασία και ζωή σε έναν νέο ψηφιακό κόσμο;

Η χώρα μας συμμετέχει για πρώτη φορά από φέτος στη διεθνή έρευνα ICILS, η οποία διερευνά, σε διεθνές επίπεδο, τις διαφορές των μαθητών και μαθητριών 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) σε σχέση με τον εγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές. Η έρευνα ICILS αφορά στις βασικές γνώσεις, τις δεξιότητες και την αντίληψη που απαιτούνται για την επιτυχία των μαθητών και μαθητριών στο νέο δυναμικό περιβάλλον της πληροφορίας. Στόχος είναι, ειδικότερα, η ανίχνευση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με τη διερεύνηση, τη δημιουργία, τη συμμετοχή και την επικοινωνία στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα μέσω της χρήσης υπολογιστών.

Η έρευνα υλοποιήθηκε πιλοτικά, μετά από δειγματοληψία, τον Μάιο του 2022 σε 35 περίπου σχολεία όλης της χώρας . Η κύρια έρευνα θα υλοποιηθεί επίσης δειγματοληπτικά, σε 186 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία,κατά το διάστημα από 24 Απριλίου μέχρι 19 Μαΐου 2023

Την ευθύνη της έρευνας έχει η IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), διεθνής ένωση εθνικών ερευνητικών ιδρυμάτων, κυβερνητικών ερευνητικών φορέων, ακαδημαϊκών μελετητών και αναλυτών που εργάζονται για την έρευνα, την κατανόηση και τη βελτίωση της εκπαίδευσης παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα, υπεύθυνος φορέας υλοποίησης είναι το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) – ΥΠΑΙΘ.

Στην έρευνα συμμετέχουν επίσης οι εξής χώρες: Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Βέλγιο (Φλαμανδική Κοινότητα),  Κινεζική Ταϊπέι, Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Καζακστάν, Κόσοβο, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Ομάν, Πορτογαλία, Δημοκρατία της Κορέα, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σερβία, Σλοβακική Δημοκρατία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένες Πολιτείες και Ουρουγουάη.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα μπορείτε να δείτε εδώ

Διαβάστε περισσότερα...

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Η Διεξαγωγή εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους/τις μαθητές/-τριες της ΣΤ’ Τάξης των Δημοτικών Σχολείων και της Γ’ Τάξης των Γυμνασίων έχει ως στόχο την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών σε θέματα Γλώσσας - Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών. Απώτερος στόχος είναι η διαμόρφωση εισηγήσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Κατά τα σχολικά έτη 2021-22 και 2022-23, οι εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις υλοποιούνται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών/-τριών, το οποίο ορίζεται σε έως 6.000 μαθητές/-τριες για τη Στ' Δημοτικού και έως 6.000 μαθητές/-τριες για τη Γ' Γυμνασίου. Οι συμμετέχουσες σχολικές μονάδες (έως και 600 στον αριθμό) επιλέγονται βάσει στρωματοποιημένης δειγματοληψίας. Το 2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης συμμετείχε στις εξετάσεις κατόπιν επιλογής κατά το σχολικό έτος 2021-2022. Οι εθνικές εξετάσεις διενεργούνται ταυτόχρονα στις επιλεγείσες σχολικές μονάδες σε ημέρα και ώρα που ορίζεται με Απόφαση του ΥΠΑΙΘ. Την ημέρα της εξέτασης, η Επιστημονική Επιτροπή διενεργεί ηλεκτρονική κλήρωση για την επιλογή των θεμάτων. Τα θέματα αποστέλλονται ηλεκτρονικά και, με ευθύνη του/της Διευθυντή/- τριας της σχολικής μονάδας, εκτυπώνονται και διανέμονται σε έντυπη μορφή στους/στις μαθητές/-τριες. Οι απαντήσεις των μαθητών/-τριών σημειώνονται ανώνυμα σε ειδικά διαμορφωμένα έντυπα (απαντητικά δελτία), τα οποία αποστέλλονται νωρίτερα στα σχολεία. Τα έντυπα των απαντήσεων των σχολικών μονάδων συγκεντρώνονται και αποστέλλονται άμεσα στο ΙΕΠ, προκειμένου οι απαντήσεις να καταχωριστούν, μετά από σάρωση των απαντητικών δελτίων, σε ειδικά διαμορφωμένη βάση δεδομένων και να γίνει η στατιστική επεξεργασία τους. Η Επιστημονική Επιτροπή προβαίνει σε ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων και ενημερώνει το ΙΕΠ και την ΑΔΙΠΠΔΕ προκειμένου να συνταχθούν σχετικές προτάσεις προς το ΥΠΑΙΘ.

Διαβάστε περισσότερα...

Eυρωπαϊκή Έρευνα Assess@Learning

Το 2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης συμμετέχει στην ευρωπαϊκή έρευνα Assess@Learning. Είναι ένα τετραετές ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Erasmus της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2019-2023). Το Assess@Learning συντονίζεται από το EUN Partnership, έναν οργανισμό ευρωπαϊκών υπουργείων παιδείας με έδρα τις Βρυξέλλες. Ερευνά τη διαμορφωτική αξιολόγηση και έχει στόχο την προώθηση πρωτοποριακών εκπαιδευτικών μεθόδων και μεθόδων αξιολόγησης μέσω ψηφιακών εργαλείων.

 

ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  • Εξοικείωση των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών με τις ΤΠΕ 
  • Προώθηση πρωτοποριακών εκπαιδευτικών μεθόδων και μεθόδων αξιολόγησης μέσω ψηφιακών εργαλείων 
  • Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να βελτιώσει τη διαμορφωτική αξιολόγηση, ιδίως με τη χρήση ηλεκτρονικών και ψηφιακών εργαλείων 
Διαβάστε περισσότερα...

Teachers4Europe: Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus

 

Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture


 

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus ΚΑ3 2018 – 2021 / Ενίσχυση σε θέματα μεταρρυθμίσεων πολιτικής, με τίτλο “Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture” – Call reference EACEA/10/2018 – Reference Number: 604665- EPP-1-2018-1-EL-EPPKA3-IPI-SOC-IN. H υλοποίηση των σκοπών - στόχων του Ευρωπαϊκού project με τίτλο ACTIONS AGAINST BULLYING για τη σχολική χρονιά 2021 - 2022 πραγματοποιήθηκε από την εκπαιδευτικό και Διευθύντρια του σχολείου, Ε. Ξάνθου σε συνεργασία με μαθητές/τριες ενός τμήματος της Β΄τάξης στη θεματική ενότητα Ανθρώπινα Δικαιώματα /Human Rights. Κύριος στόχος η εξοικείωση των μαθητών/τριών σε ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS και η δημιουργική απασχόληση των μαθητών /τριών.

Διαβάστε περισσότερα...

TEACHmi σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά

Προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την ένταξη των μεταναστών στα σχολεία


 

Το έργο TEACHmi στοχεύει στην παροχή αποτελεσματικών εργαλείων, διδακτικού υλικού και κατευθυντήριων γραμμών όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς πολυπολιτισμικών τάξεων, αλλά και για τους διευθυντές των σχολείων και τους ενδιαφερόμενους φορείς, προκειμένου να διευκολυνθεί η ένταξη των μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο στα σχολεία, καθιστώντας το σχολικό περιβάλλον πιο περιεκτικό.

Τα εργαλεία θα αξιοποιηθούν για να παρέχουν σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να λάβουν την καλύτερη δυνατή εκπαιδευτική προσέγγιση. Επιπλέον, τα εργαλεία αυτά θα προωθήσουν την ένταξη και την παροχή υψηλότερης ποιότητας σχολικών υπηρεσιών που θα στοχεύουν στις ανάγκες των μαθητών από μικρή ηλικία.

Θα δημιουργηθεί επίσης ένας διαδικτυακός εικονικός χώρος όπου θα είναι προσβάσιμο το εκπαιδευτικό υλικό και όλα τα άλλα εργαλεία που αναπτύχθηκαν. Επιπλέον, θα δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους βασικούς φορείς να ανταλλάσσουν πληροφορίες και να συζητούν σχετικά θέματα, συνδέοντας επαγγελματίες από όλη την Ευρώπη σε μια προσπάθεια ανταλλαγής γνώσεων και καλών πρακτικών.

Ιστοσελίδα : https://el.teachmi.eu/

Διαβάστε περισσότερα...

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ «Ο σεξισμός πληγώνει την κοινωνία. Αντιμετώπισέ τον στα ίσια»

«Ο σεξισμός πληγώνει την κοινωνία. Αντιμετώπισέ τον στα ίσια»


 

Με κεντρικό μήνυμα «Ο σεξισμός πληγώνει την κοινωνία. Αντιμετώπισέ τον στα ίσια», το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων ξεκινήσει καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για την αντιμετώπιση του σεξισμού στην οικογένεια, το σχολικό και το εργασιακό  περιβάλλον.

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για τη Δημογραφική Πολιτική και την Οικογένεια, Μαρία Συρεγγέλα, με χαρά δέχτηκε να έρθει στο σχολείο τη Δευτέρα, 13/02/2023 και να παρουσιάσει κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων τα βίντεο που ήδη προβάλλονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στόχο έχουν την εξάλειψη αντιλήψεων και συμπεριφορών που επιβάλλουν διακρίσεις σε βάρος του γυναικείου ή αντρικού φύλου και καλλιεργούν έμφυλα στερεότυπα. Ακολούθησε
συζήτηση μεταξύ της υφυπουργού και των μαθητών/τριών τμημάτων της Γ και Β τάξης, των εκπαιδευτικών με αναφορά και στο θέμα της ενδοοικογενειακής βίας.


Ευχαριστούμε την κ. Συρεγγέλα που συνέβαλε καθοριστικά με τον προσωπικό της τρόπο και την εμπειρία της στο έργο του σχολείου για την ενίσχυση της επαγρύπνησης και της ενδυνάμωσης των μαθητών/τριών στην καταπολέμηση των διακρίσεων και των έμφυλων στερεοτύπων. Μέσω της ανθρωπιστικής παιδείας οι νέοι θα αποκτήσουν βαθύ σεβασμό απέναντι στον άνθρωπο, χωρίς να υπάρχει στη σκέψη τους θέση για διακρίσεις οποιουδήποτε είδους (φύλου, θρησκείας, καταγωγής, οικονομικής επιφάνειας κ.λπ.). Το
ζητούμενο για τους φορείς της εκπαίδευσης είναι να μεταλαμπαδεύουν στις/στους νέες/νέους την αναγκαία εκτίμηση και τον αναγκαίο σεβασμό απέναντι στο συνάνθρωπό τους, ώστε καμία μεταξύ τους διαφοροποίηση να μην είναι ικανή για τη δημιουργία αρνητικών διακρίσεων.


Η Διευθύντρια
Ε.Ξάνθου

Διαβάστε περισσότερα...
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS